Tuesday, June 5, 2012

questions~

Assalamualaikum.
cuti yg panjang membuatkan saya berfikir
benda yg tak sepatutnya difikirkan
dan melakukan kerja yg x sepatutya dilakukan.


saya telah memerhatikan beberapa kejadian
yang berlaku di sekitar saya.
beberapa persoalan telah berjaya ditimbulkan.

1. macam mana nak ratah ayam hingga tinggal tulang??


2. macam mana nak minum jus buah??


3. macam mana nak makan ikan sampai tinggal tulang??

act,
since the bsmm camping,
i've been thinking abt the first question.


susah la nak gigit tulang...
dan semua kulit2 dan daging yang melekat..
anyone sila ajar saya..haha!!
saya merasakan bahawa dengan makan isi ayam sahaja
tanpa membersihkan ayam itu hingga tinggal tulang
hanyalah menyebabkan pembaziran.

ouh.maaf.
saya sedang cuba untuk tidak membazir ya.
kadang2 saya rasa terliur melihat
nenek saya menggigit tulang ayam.
nampak sangat sedap,
tapi saya tidak mampu melakukannya.
huhu~

moving on to 2nd question.
minum jus buah??
blend buah itu dan minum airnya??
saya menganggap perbuatan itu sama macam
blend makanan dan minum.


contohnya,
blend nasi dan minum nasi yg hancur??
ataupn, blend sayur hijau dan minum??
ok.saya rasa itu sangat pelik.
justeru, saya berasa amat hairan
melihat adik saya minum jus.
orang jawa kata,
"jakun btul.."

the last question??
ouh.
saya x pandai makan ikan.


the truth is,
i'm scared of eating the fish.
ikan menjadi salah satu mimpi ngeri!!haha!
masa saya kecik, saya slalu tertelan tulang ikan.
tapi x pernah la sampai pergi hospital.
ianya berjaya dikeluarkan disebabkan tindakan pantas.
hihi.

that's why saya hanya makan filet ikan kat sekolah.
dan ikan keli/sembilang
sebab kedua-duanya xde tulang.
saya hanya akan makan ikan bertulang
sekiranya di rumah.
haha!!


ingat sedap ke kalau tertelan tulang ikan tu??
terseksa tau!!
aftermath dia menyebabkan sore throat.
haishh!!

anyway,
saya sebenarnya sangat bosan.
sebab itu saya menulis post yg agak bosan ni.
ngee~

so,da~
sekian, terima kasih. ;)


No comments:

Post a Comment