Friday, September 2, 2011

eid ul-fitr

hari pertama!!

wah2!!sangat kenyang ouh!!mula2 makan ketupat kat rumah sendiri.then,rumah atuk sedara saya,kami makan lagi ketupat itu.sampai kat rumah nenek saya(belah abah),kami makan lagi ketupat..sememangnya,1st day ini banyak  makan2 ouh!!

ouh,yup!!thanks to someone yg call saya masa malam tuh..hehe!!kalau x,aku dah mati kebosanan da..Tp kan,aku lahir 31 disember...so,sudah terang xyah susah2 nak suluh,yg kau lg tua!!haha!!so,faham2 la yek??duit raya aku claim kat kpz nnti??haha!! :P

hari kedua....


happy merdeka raya,guys!!!malam tadi,saya tido lambat sbb tgk org main bunga api..lawa giler!!hehe!!
part bunyi yg kuat tulah yg membuatkn saya x boleh tido..nasib baik xde org main mercun ke apa!!kalau x,msti lg bising..adoiyai!!yg pasti,bunga api itu sangat berwarna-warni la kan??

pagi itu,kami pergi ke kg batu 35..makan dodol,sembang2 punya la lama..lpas tu,pergi kg melayu raya..
ada sorang moyang sedara saya ni,beliau sgt kelakar ouh!!haha!!beliau juga sangat suka bercerita... ;)

then,pergi taman u dan trus ke pasir gudang..tp sbelum itu,kami agak lapar..jadi,kami pergi makan di KFC..hehe!!sume xnak makan kat mcd sbb kami semua da bosan ngan mcd..asyik makan burger sahaja...



on tht nyte tu,we're supposed to sleep at pasir gudang.rumah tuk alang(my atuk sedara la) tp rumah beliau sudah penuh.jadi,kami pn tido je la kat roadside...dalam kereta je pn..haha!!so,cmtu lah the end of the day..

oh ya!!sblum pegi beraya pg itu,saya telah melantak makan durian..(xde lah banyak sgt pn..)

raya ketiga!!!

pagi2 tu,abah suda membeli nasi lemak.jadi,makan sarapan dulu la kan..kemudian,kami ke Plentong.makan asam pedas ouh!!then,pergi taman universiti lagi.makan soto plak...then,pergi pekan nenas.makan mee goreng kat rumah sape ntah...selepas itu,pergi rumah moyang saya plak..makan lagi skali..malam tu plak,pergi rumah kembar ayah saya dan makan asam pedas lagi...hari ini mmg banyak makan lah..

mlam tu,ingatkan nak tidur batu pahat.tp disebabkan ibu terlupa bawa baju,kami pn trus balik melaka.(nasib baik la trus balik,saya dah rindu sama lappy saya..)sampai rumah,dah pukul 12 pn...abah bawa kereta itu agak laju...haishh!!

kesimpulannya;
1.walaupun da 16 thn,saya masih dapat banyak duit raya.haha!!
2.saya akan makan banyak2 lagi utk jadi lbih GEMUK sbb ramai org kat kg saya ckap,
"angah ni dah kurus la..diet ke??"
sememangnya x dapat diterima lah kan??
3.raya dapat mengeratkan hubungan..betul x??
4.pertama kali,saya kurang minum minuman manis semasa raya.takut kena diabetes ma!!takowt2!!
5.tensionnya pakai kasut tinggi...ibu kata, "angah ni macam perempuan la.."
owh!!tidak..nampaknya,kasut itu akan disimpan dan tidak akan dipakai lg,mungkin??

photo session...

                                            snap2 masa kat rmah..hehe!!


kami bertiga masa kat kg batu 35.rumah moyang sedara ni...
adoiyai!!senget kepala saya...


kakak saya ni mmg gatal la..suka btul ambil gambar..haishh!!


semua org sibuk beraya.saya pn sibuk main game labyrinth!!haha!!


nampak x,siapa lagi tinggi?? :P


haha!!lihatlah!!abah smpat tido lagi..adoiyai!!


kat kg melayu raya..moyang sedara lah..
baju purple(lelaki) dan baju biru(perempuan).
yg moyang lelaki tuh la sgt kelakar..
tgk2!!comel x beliau?? ;)


masa jalan2 kat jusco,sempat lah snap2 gambar jap.
aduh!!baju ni sangat besar...dan sememangnya,
'macam perempuan btul la..'
jatuh tahap kehenseman saya..(sikit je la..)


haha!!ambil gambar tepi jalan je ni..saya sengaja je pakai sandal
sbb xnak along saya tu,nampak pendek!!! :)


somewhere in pasir gudang...ouh ya!!
yg kecik2 dua org tu,bukan sepupu saya ye!!
tu mak saya punya sepupu!! :)


ayah saya dan kembar beliau!!yg belah kiri tu(yg gemuk la..haha!)
ayah saya..my dad's twin ni sakit..kesian beliau..huhu~ :'(


 sepupu2 saya ni,mmg kecil2 dan comel,kan?? ;)




              
                                         

No comments:

Post a Comment