Monday, August 29, 2011

menjelang raya..

hari ini,
saya bangun awal kowt!!
sebab kena kemas rumah la bagai..
kena gosok baju..
and all-those-things- tht we do
during raya..

*sighed
saya sangat ngantuk ouh!
malam tadi,saya buat ketupat..
hehe!!
dan siapkan storybook.
50% lagi..

walaubagaimanapn,
cubaan pertama,
jap2,macam mana ye nak buat??
lupa plak..

cubaan kedua,
berjaya!!ingatkan da lupa
cara2 buat ketupat dah?

spt biasa,
sambil menganyam daun itu,
kami akan bersembang-sembang,
itulah yg menyebabkan
kerja2 menjadi lambat..haha!!

jadinya,bila ada kakak saya 
dan ayah saya,
suasana pn menjadi ceria..

"mu ni buat ketupat besar sangat la.."

"alah,biar la.nnti org nak makan kenyang tau!!"

"mana ada org nak makan kalau besar sangat.
tak habis nnti!!"

haha!!
sebab saiz ketupat pn boleh kecoh??
habis sesi gaduh2 itu,
kami pn main teka-teki.

gambar di atas merupakan gambar sebenar..

entah pape je soalan dia..
tp yg penting,
saya sangat SUKA buat ketupat,
walaupun xde lah hebat sangat..

ok lah..saya nak buat storybook ni..
da~
sekian,terima kasih.. ;)

No comments:

Post a Comment